Penyakit Kulit Eczema

Assalammualaikum semua. Pagi tadi ada customer whatsapp bertanyakan mengenai perihal Alergik Kulit atau dikenali Penyakit Kulit Eczema.

Katanya banyak ubat doktor dah ambil, banyak krim dah guna, tapi kulit anak still sama juga. Bila tiba alergik datang menyerang, kulit jadi gatal-gatal, bibir membengkak dan sebagainya. Bila ditanya, anaknya baru berumur 11 bulan. History family pula, si ibu ada sinus manakala ayahnya mempunyai history alergik.

Alergik kulit selalunya dikaitkan dengan Eczema. Kalau you all pergi klinik, doktor mesti kata ini kulit gatal dan alergik. Untuk pengetahuan you all, ini adalah tanda-tanda permulaan eczema. Kalau tidak dirawat dengan betul, akan bertambah teruk.

Bila terjadi macam nie dekat ahli keluarga you all. Elakkan benda poison ini iaitu Gula, tenusu, Roti, Minuman Manis dan Bergas. Makanan ini boleh menyebabkan eczema lagi teruk.

Eczema terbahagi kepada 2 iaitu Eczema kering dan Eczema berair. Ezcema kering membuangkan kulit jadi bersisik, gatal dan kering manakala eczema berair akan membuatkan kulit rasa pedih, gatal dan tidak selesa.

Cara mengubati Penyakit Kulit Eczema dengan Essential Oils.

Penyakit kulit perlu di ubati dengan minyak yang mengandungi fungsi anti bakteria dan anti fungas selain essential oils mampu menyembuhkan penyakit secara alami. Minyak ini boleh digunakan disemua peringkat umur dari baby sehingga dewasa kerana essential oils nie ekstrak dari tumbuhan. So 100% semulajadi a.k.a therapeutic oils.

Ubati Penyakit Kulit Kering dan Berair

Terdapat beberapa jenis Oils yang membantu penyakit kulit eczema. Ini adalah complete set untuk mereka yang alami eczema samaada kering atau berair.

  1. Bertindak sebagai Antiseptik : Tea Tree (Melaleuca)
  2. Bertindak sebagai Ati Bakteria dan Anti Fungas : Melrose dan Frankincense
  3. Bertindak sebagai mencatikkan kulit : Geranium
  4. Bertindak untuk mengeringkan kulit eczema berair : Lavender (untuk eczema berair sahaja. eczema kering tidak perlu)
  5. Bertindak sebagai topping pada oils diatas ialah V6 oils. V^ oils ini  adalah campuran Coconut oil, Grape Seed Oil, Almond Oil, Sunflower Oil, Wheat Oil, Sesame Seed Oil dan Olive Oil.

frankmelroseteatreegeraniumlavenderv6

Cara Pengunaan Essential Oil untuk Kulit

Cara hendak mengunakannya sangat mudah. Jadikan ianya sebagai lotion harian anda. Drop kan setiap oils di atas tapak tangan dan spu keseluruh badan. Kalau tak rajin, campurkan oils nie dalam amber glass botol dan rollkan seluruh badan setiap hari.

Kes-kes macam ini, kita perlu rajin. Kalau malas, penyakit akan bertambah dan tidak akan stop. So jangan malas dan jangan kedekut.

Kalau rasa malas sangat, Aju ada jual 10ml Eczema Blend Oils. You all hanya sapu sahaja, buat daily used.

Cara Order Eczema Oil

Order 1 Set Eczema oil berharga RM 1022.36 (eczema berair) dan RM 873.68 (eczema kering)

TAPI………

Bulan May nie Aju nak offer you all 2 Oils FREE (Stress Away dan Tea Tree) serta Membership FREE. You all hanya bayar RM 864 untuk dapatkan Eczema Set nie dan semua FREE gift nie.

Oils nie boleh digunakan oleh seluruh ahli keluarga dari baby sehingga dewasa dan berumur. Ingat yer, untuk sembuh cepat, ibu-ibu dan ayah-ayah kena rajin. Kalau malas susah la. Demi anak dan diri, tolong rajin kan diri. Aju ada kes seorang ibu terpaksa apply cuti tanpa gaji sebab nak menjaga anak yang kena eczema teruk. So jangan la sampai macam ini.

Prevention is better than cure

Women inLove

Aju

>>>012-4318211

 

One thought on “Penyakit Kulit Eczema

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge